06 februari 2012

Freemake Video Converter

Eén van de beste en vriendelijkst bedienbare videoconverters die ik tot op heden ben tegengekomen (en ik heb er heel wat uitgeprobeerd). Je kunt meerdere videobestanden tegelijkertijd toevoegen en deze apart van elkaar converteren. Samenvoegen van meerdere videobestanden is ook mogelijk. Met behulp van de editor kun je desgewenst overbodige stukjes film verwijderen.

Freemake Videoconverter is erg veelzijdig. Je kunt ook audio converteren, foto's toevoegen, Youtube filmpjes downloaden en converteren, ondertitelbestanden inbedden, Blu-ray schijven branden en ga zo maar door... Freemake claimt dat het in totaal ruim 200 invoerformaten kan verwerken. Het zou me niet verbazen, want ik ben nog geen videoformaat tegengekomen dat niet verwerkt kon worden. Export mogelijkheden zijn er te over. Je kunt Freemake videoconverter automatisch de instellingen voor een optimale uitvoer laten bepalen of een bepaald profiel kiezen zodat de video geschikt wordt gemaakt voor een bepaald apparaat (bv. iPod, iPhone, iPad, PSP, Android). Daarnaast is het ook mogelijk om alle export instellingen (bv. bitrate, framerate, video- en audiocodec, grootte) aan te passen.

Ik ben erg tevreden over Freemake videoconverter. De kwaliteit van de output is prima. Alleen het omzetten van AAC 5.1 geluid naar AC3 5.1 geluid stuitte wel eens op problemen. Maar dat kan ook een weergaveprobleem zijn van mijn wat oudere Harman Kardon surroundset. Als dat zich voordoet, grijp ik terug op de oude versie 1.3, want die kent dat probleem niet.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten