05 april 2012

Helium Music Manager

Omdat ik een vrij omvangrijke muziekverzameling heb, vind ik een goeie muziekmanager erg belangrijk. Ik heb er al de nodige uitgeprobeerd, waaronder MusicBee, Media Monkey en Songbird. Persoonlijk vind ik op dit moment Helium Music Manager de prettigste muziekmanager. Je kunt zelf de mappen aangeven die je muziek bevatten, waarna alle bestanden in een database worden ingelezen. Deze database kan automatisch worden bijgewerkt als je muziek toevoegt aan die mappen. Vanuit Helium Music Manager kan een backup worden gemaakt van de Database en allerlei instellingen.

De interface is duidelijk en overzichtelijk. Via allerlei wegen (artiest, album, opname jaar, kwaliteit, etc...) kun je muziek selecteren die je wilt afspelen. Deze sleep je naar de actieve speellijst waarna het genieten kan beginnen. Speellijsten kunnen voor later gebruik worden opgeslagen. Als er tags in je muziekbestanden aangepast moeten worden, kan dat heel simpel vanuit "Bewerk Labels". Deze labels kunnen ook worden gebruikt om je bestanden volgens een bepaald (te bewerken patroon) te hernoemen.

Er is nog veel meer mogelijk met Helium Music Manager; audio converteren naar andere formaten, CD's branden, Podcasts en radio beluisteren, etc... De betaalde versies hebben nog meer mogelijkheden, maar tot nu toe vond ik de gratis versie uitgebreid genoeg.


Website: http://www.helium-music-manager.com/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten