21 december 2012

Variedrop - comfortable fotoverkleiner en converter

Het verkleinen en converteren van afbeeldingen is een veel voorkomend karweitje, tenminste voor mij (foto's op internet plaatsen of mailen). Vaak gebruik ik maar een paar vaste groottes en dan blijkt Variedrop een ideaal hulpmiddel te zijn. Je hebt vier gebieden waarnaar je je bestanden vanuit de Windows verkenner naartoe kunt slepen en op kunt laten vallen. Deze drag en dropgebieden kun je zelf de gewenste instellingen geven. Zelf vind ik het handig om de verkleinde/geconverteerde afbeeldingen naar een nieuwe submap te laten verplaatsen met bv. de naam "verkleind". Daardoor kunnen bestaande bestanden niet per ongeluk worden overschreven.

Variedrop is verrassend snel. Misschien wel het snelste verkleinprogramma dat ik ooit heb gebruikt. Let wel op: Alle EXIF-metadata wordt uit de afbeeldingen verwijderd. Ik vind dat niet altijd wenselijk en gebruik dan andere software bv. Faststone Imageviewer



Website: http://www.vieas.com/en/software/vdrop.html

Geen opmerkingen:

Een reactie posten