25 juli 2012

eM Client - Fraaie Outlook kloon

Ik was al tijden op zoek naar een goede gratis vervanger voor Outlook en nu heb ik hem gevonden: eM Client! Als je Outlook gewend bent kun je direct met eM Client overweg. De layout kan precies zo ingesteld worden als Outlook. De sidebar aan de rechterzijde vind ik erg handig. Als je een mailtje of een contact aanklikt, zie je daar direct een overzicht van berichten waarin dat contact voorkomt. Ook de globale mappen waarin je de mail van al je accounts tegelijkertijd kunt zien zijn erg handig. In één oogopslag zie je bv. al je ongelezen mail of mail die je met een kleurtje hebt gemerkt (geflagt) in een bepaalde categorie. De agenda weergave is ook overzichtelijk net als in Outlook. Als je meerdere agenda's weer wilt geven, kun je ze voor de duidelijkheid een eigen kleurtje geven.

Wat ik erg prettig vind is de perfecte samenwerking van eM Client met Googles Gmail (mits je Imap in Gmail hebt ingeschakeld!). Bij het aanmaken van een account volstaat het om je e-mailadres en wachtwoord van je Gmail account in te vullen. In notime synchroniseert eM Client al je contacten, e-mail, agenda's en Google chat gegevens. Zelfs als je meerdere agenda's in Google Calendar hebt geconfigureert, worden ze allemaal feilloos binnengehaald zonder dat je dat apart moet configureren! Probeer dat maar eens in Outlook! Je hebt dus geen enkele aparte synchronisatietool meer nodig en dat is t.o.v. Outlook een hele grote pré!

eM Client is gratis voor persoonlijk gebruik. Via de website kan een licentie worden aangevraagd die je per e-mail wordt toegezonden. De gratis versie kan maximaal twee accounts bevatten. Dat is voor de gemiddelde thuisgebruiker meer dan voldoende. Als je toch meer e-mailaccounts hebt, kun je ze altijd door Gmail op laten halen en volstaat het om één Gmail account in te stellen. Inmiddels is emClient ook volledig in het Nederlands vertaald.


Website: http://www.emclient.com/

2 opmerkingen:

  1. Moet ik ieder jaar een nieuwe licentie kopen, na dat ik een licentie-pro heb gekocht?
    werkt deze voor altijd? Moet ik per jaar opnieuw betalen?
    en wat krijg ik er dan voor!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik zou deze vragen aan de mensen van EmClient stellen. Ik weet in ieder geval dat de freeware licentie blijft werken en niet jaarlijks vernieuwd hoeft te worden.

      Verwijderen