14 april 2013

Fotor - fraaie fotoeditor

Normaal gesproken heb ik het niet zo op die zogenaamde point en click fotobewerkers, maar voor Fotor maak ik een uitzondering! De interface is bijzonder fraai en de toe te passen effecten ook. Zeker voor een beginner is Fotor een fotobewerkingsprogramma om nader te bekijken. De bediening is erg eenvoudig. Door middel van knoppen en schuifregelaars zul je al gauw een mooi resultaat bereiken. Ook de automatische functies lijken erg goed te werken. Bijzonder vind ik de tilt en shift functie, waarmee je achteraf een redelijk scherptediepte-effect kunt toepassen. Dat effect heb ik nog niet eerder gezien in een gratis fotobewerker.

Toch mis ik een histogram waarmee je bv. niveaus kunt aanpassen en andere geavanceerde functies. Gimp blijft m'n gratis favoriet, maar Fotor maakt ook zeker deel uit van m'n grafische gereedschapskist!


Website: http://www.fotor.com/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten